Škola se nachází od září 2010 ve 3. patře v poliklinice Louny (sektor B) na jižním okraji města Louny. Přístup do školy je přes areál nemocnice kolem budovy DPN a dále kolem přistávací plochy pro vrtulníky a následně po zadním schodišti polikliniky. V době mimo vyučování je nutné použít hlavní vchod polikliniky a u Informačního okénka nahlásit návštěvu školy a pracovnice nás kontaktují. [mapka]
Škola má kapacitu 50 žáků. Začleňuje ve své organizaci základní školu, základní školu s minimálními výstupy, základní školu speciální a skupiny žáků středních škol maturitních i nematuritních oborů k realizaci individuálních nebo skupinových konzultací a vzdělávaní ve všeobecně vzdělávacích teoretických předmětech. Škola je vnitřně uspořádaná do 7 školních tříd, v nichž jsou kombinovány oddělení ZŠ, oddělení ZŠ s upraveným vzdělávacím programem pro žáky s LMP a ZŠ speciální pro žáky se SMR a kombinovaným postižením, individuálně zařazení žáci SŠ. vždy podle aktuálního počtu žáků v jednotlivých ročnících. Počet žáků v jednotlivých třídách se neustále mění, pohybuje se v rozmezí 4-8 žáků.
Škola je pevně vázaná na Dětskou psychiatrickou nemocnici, neboť pacienti nemocnice jsou žáky naší školy. S nemocnicí proto velmi úzce spolupracujeme. Dále spolupracujeme s kmenovými školami žáků, s rodiči žáků, s vychovatelkami a sociálními pracovnicemu z dětských domovů, s dalšími institucemi.
Naši žáci jsou děti a adolescenti ve věku 6-17 let, pacienti nemocnice. Převažují děti s poruchami chování, významnou skupinou jsou děti s poruchou aktivity a pozornosti (ADHD), děti hyperaktivní s poruchami chování, děti s různými typy a stupni dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie. Dále mezi našimi žáky jsou děti ze sociálně patologického prostředí, děti se závislostním chováním, děti agresivní, děti citově deprivované, děti neurotické, děti úzkostné, děti s disharmonickým vývojem osobnosti, děti s výraznými školními problémy, děti depresivní, děti se suicidálními tendencemi, děti týrané a zanedbávané, děti šikanované, děti s PAS.
Výuka probíhá v učebnách ve standardních výukových hodinách. Je však diferencovaná, přizpůsobená individuálním potřebám a dispozicím jednotlivých žáků a propojena s obecnými požadavky kladenými na každého člověka ve společnosti. Převažuje výuka v odděleních kombinovaná s vysoce individualizovanou výukou jednotlivců v rámci školní třídy. Časová dotace výuky je v rozsahu 18 - 21 hodin pro žáky 1. stupně, a 19 - 24 hodin pro žáky 2.stupně. Hlavní zaměření je na osobnostní, sociální a morální rozvoj žáků, zlepšení jejich sociálních a komunikačních dovedností, zvýšení psychické stability a odolnosti. Důraz je kladen především na aktivitu žáků, jejich zájem a zapojení do školní práce, jejich schopnost spolupracovat, jejich zodpovědnost za své chování, nácvik sebeovládání a dovednost adekvátního sebehodnocení. Dětem se ve škole neustále věnuje řada speciálních pedagogů.
Spočívá v aktivním zapojení všech dětí do výuky dle jejich dispozic. Učitelé zjišťují možné příčiny školního selhávání žáků, spolu s nimi hledají možnosti nápravy, aplikují různé přístupy, aby u žáků došlo ke zvýšení zájmu a školní aktivity.
Cílem naší školy je, aby při společném snažení všech zainteresovaných osob ve vzájemné spolupráci se žákem dosáhl žák takového stupně zlepšení sociálních dovedností, školních dovedností a znalostí, a celkových psychických schopností, aby bez významných problémů zvládl návrat a začlenění do kmenové školy a svého sociálního prostředí.